Sammanfattning av min sommar - augusti

Augusti månad är nog den månad som vi har haft det varmast i mycket. Så denna månaden har jag hunnit vara på stranden då jag badade o solade, var där med mammas barndomsvän Anna-Karin och hennes son Liam. Vi låg där på stranden o göttade oss i ungefär 5 timmar. Riktigt härligt var det verkligen. Sedan har jag även hunnit med bio då jag såg på Ted 2 med min kompis Ida. Lärt känna en ny kompis som jobbar på samma jobb som jag (där jag arbetstränar) så jag var även på en festival med henne. Riktigt trevligt var det. Följde även med henne hem efter festivalen där jag sov över. Fick semester i en vecka, så den 11 till den 13 augusti så var jag med pappa, pappas fru, mina två syskon och min bonus lillasyster (pappas frus dotter) på en liten mini semester i Stockholm. Redan skrivit om den resan, men kan ta o skriva lite kort om det igen. När vi kom dit så började vi med o checka in på vårat hotell, jag och min storasyster fick ett eget rum tillsammans. Efter det gick vi runt lite på stan ända tills vi kom till en festival som vi stannade o kollade lite på. Framåt kvällen drog vi tillbaks till hotellet där vi bara tog det lugnt innan vi gick och la oss.

Sedan dag 2 så började vi med o äta hotell frukost tillsammans, för att efter det dra till Skansen. När vi hade gått där i ett par timmar så drog vi iväg o åt, för att efter det dra iväg till grönan där vi spenderade resten av dagen.

Sedan dag 3 så började vi med hotellfrukost tillsammans precis som vi gjorde dag 2. Efter det checkade vi ut från vårat hotell för att efter det gå o hyra ett ställe på tågstationen där vi kunde förvara våran packning under dagen. Sedan gick vi bara runt på stan hela dagen, fikade, åkte häst och vagn och åt på mcdondals innan vi tog tåget tillbaks till Herrljunga.

Åkte ju även hem till mig när vi kom tillbaks till Herrljunga, och som ni nog redan vet eftersom att jag redan skrivit om det så blev mitt tåg från Herrljunga in till Varberg inställt, så det kom ersättningsbuss. Missade pga det mitt tåg i Varberg som jag skulle med, så jag var inte hemma förrän 23.15 den kvällen. Så den dagen så var jag på resande fot ända från 16.15 då vi började åka från Stockholm till 23.15 på kvällen, alltså 7 timmar. Så man kan verkligen säga att jag var helt slut den kvällen haha.

Sedan sist men inte minst, den 22 augusti var jag på Liseberg med min kompis Jennifer och 2 till. Vi åkte massa karuseller och hade det allmänt trevligt.

Så jaa, det är såhär som min sommar i augusti såg ut. Om jag ska ta o sammanfatta hela sommaren så kan jag inte påstå att allt har varit bra, det har varit både upp och nedgångar. Men nedgångarna är ingenting som jag vill lägga på minnet direkt. Utan jag kommer bara fokusera på allt det som varit bra.

OBS: den sista bilden från festivalen har min kompis Jennifer fotat